ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi)
47
10:19
12.08.2024

Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi (ABİDE) çalışması 4, 8 ve 10. sınıf düzeylerinde eğitim gören öğrencilerin okulda öğrendikleri bilgi ve becerileri gündelik yaşamda kullanabilme durumlarını gerçek yaşam senaryoları ile eleştirel düşünme, problem çözme, muhakeme etme, yorum yapma gibi üst düzey düşünme becerileri üzerinden ölçen bir izleme çalışmasıdır. K12 Beceriler Çerçevesi Türkiye Bütüncül Modeli gözetildiğinde bilişsel becerilerin yanında öğrencilerin sosyal-duygusal öğrenme becerileri, ABİDE çalışması kapsamında uygulanan öğrenci, öğretmen ve okul yöneticisi anketleriyle ölçülmektedir. ABİDE çalışması kapsamında öğrenciler, belirli sınıf seviyelerinde eğitim gören ve tüm illerdeki öğrencileri en kapsamlı şekilde temsil edecek şekilde seçilir.

Bilişsel testlerde çoktan seçmeli maddelerin yanında açık uçlu maddeler de yer almaktadır. Açık uçlu maddelerin objektif bir biçimde değerlendirilebilmesi için her bir açık uçlu madde için puanlama anahtarı geliştirilir. Açık uçlu soruların puanlaması, Ölçme Değerlendirme Merkezlerinde (ÖDM) görevli öğretmenler ile sahada gönüllü olarak puanlamaya katılmak isteyen öğretmenler tarafından ABİDE yazılımı kullanılarak Veri Analizi, İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanlığındaki öğretmenler ve uzmanlar eşliğinde gerçekleştirilir.

ABİDE çalışması kapsamında, öğrencilerin Türkçe, Matematik ve Fen Bilimleri alanındaki yeterlik seviyelerine göre dağılımları incelenerek öğrenci başarısı ile öğrenci, öğretmen ve okul özellikleri arasındaki ilişkiler raporlanır. Periyodik olarak uygulanan bu araştırma ile öğrencilerin gelişim ve değişimleri süreç boyunca incelenir ve bu değişimlerin eğitim sistemi üzerindeki etkileri açığa çıkarılır.

ABİDE çalışmasına ilişkin daha detaylı bilgiye ulaşmak için https://abide.meb.gov.tr/ adresini ziyaret edebilirsiniz.

Yayın Tarihi: 12.08.2024